lördag 19 december 2009

En kall vinter dag


Hej! jag har vart på torget i dag, De var KALLT! Jag hjälpte pappa att klä en gran, ( eller man kanske inte kan säga att gå in på netto och värma sig hela tin var att hjälpa) men jag var där och mina tår var så kalla så dom domnade bort typ. De gjorde SKITA ont! Men de gick till så här: pappa och Kristina ( min plast mamma) klädde en plast gran på torget, sen fick man skriva röst lappar, då skrev jag och ebba alla hennes syskon , och dom är många, och eftersom de inte var så många som röstade var de stor chans att någon i hennes familj skulle vinna, Så var de dragning då, Och Edvin Gunnarsson (ebbas lillebror) van pappas Lägg till videogran, Men han sålde den till mig och mamma för 300kr för han ville inta ha plast gran, Så man van alltså hela molemanget, ljus, kulor, och en tomte som stod bredvid, så de blev ju en lyckad förmiddag :D jag har handlat lite julklappar också. P.s ebba fick hälften av pengarna för de var ju hon som skrev lappen åå så xD

Sen åkte mamma och köpte mat i bilen medan jag cyklade så jag trodde jag var död när jag kom hem, Det var 14 minus ute.. Brrr, När jag kom in sköljde jag mina händer i varm vatten så dom blev normal temperatur, Sen kände jag på mitt element, de var skollhett för jag kunde hålla handen på de i max 3 sekunder innan de gjorde ont, Då la jag foten på de och kände ingenting, Kändes som att lägga foten motväggen. helt sjukt, så då sköljde jag fötterna i vatten så dom skulle bli varma. De funkade :D , de var väl kul? (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar